تستر باتری اتومبیل هانتک Hantek HT-2018B ابزار تست باتری های لید اسید ۶ ، ۱۲ و ۲۴ ولت می باشد . روش کار به این ترتیب است که با بررسی فرآیند شروع ، شارژ و فرآیند بار الکتریکی و تست امپدانس داخلی باتری وضعیت عملکرد باتری را ذخیره کرده ، سپس وضعیت عمر باتری را به سرعت و با دقت تجزیه و تحلیل می نماید .
محصولات مرتبط
تستر باتری HT2018B یک تجهیزات آزمایشی تخصصی برای باتری فعال اسید سرب است. این دستگاه می تواند از طریق آزمایش فرآیند شروع، فرآیند شارژ و فرآیند بار الکتریکی وضعیت کارکرد باتری ذخیره سازی را بدست آورد، سپس وضعیت عمر باتری سرب اسیدی را به سرعت و با دقت تجزیه و تحلیل کند.
- وضعیت بار خودرو را مستقیماً آزمایش کنید.
- تست ولتاژ راه اندازی خودرو
- ولتاژ شارژ خودرو را به طور معمولی تست کنید یا خیر.
- تست سیگنال فرکانس پایین بدون آزمایش تخلیه بار بزرگ خارجی.
- برای تخمین چرخه عمر، ظرفیت الکتریکی و شرایط فیزیکی را به راحتی بخوانید.
- به طور مستقیم روی ماشین بدون درآوردن باتری تشخیص دهید.
- نمایش سریع و دقیق نتیجه آزمایش باتری.
- عملکرد مداوم، حفاظت کامل از اضافه ولتاژ و حفاظت از اتصال معکوس.
- بدون برق، بدون تب، بدون جرقه، بدون خطر عملیاتی، عمدتاً همه بزرگسالان می توانند آن را بسازند.
- تست باتری: جریان راه اندازی سرد، مقاومت و ولتاژ داخلی باتری، تجزیه و تحلیل چرخه عمر.
- تست شروع: وضعیت تغییر باتری در هنگام راه اندازی سیستم.
- تست سیستم: وضعیت خروجی در حین کار سیستم شارژ.
- تست حداکثر بار: وضعیت حداکثر بار باتری.
- زمینه کاربرد: سازنده باتری ذخیره سازی، خط تولید خودرو، Auto 4S محدود، توزیع کننده باتری ذخیره سازی و صاحب کامیون، خودروی شخصی.
Function | Range | Model | ||
HT2018B | HT2018C | |||
Cold Starting Current | CCA | 100~1700 | √ | √ |
IEC | 100~1000 | √ | √ | |
EN | 100~1700 | √ | √ | |
DIN | 100~1000 | √ | √ | |
JIS | 100~1700 | √ | √ | |
Battery Internal Resistance | 0.00mΩ~99.99mΩ | √ | √ | |
Battery Voltage | 4.5V~30V | √ | √ | |
Printing | × | √ | ||
Test Batteries | 6V、12V、24V | √ | √ | |
Starting Load Test | √ | √ | ||
Charging System Test | √ | √ | ||
Electric Load Test | √ | √ | ||
Reverse Connection Protection | √ | √ | ||
Lattice LCD Display | √ | √ | ||
Cable Length | 600mm | 600mm | ||
Dimension | 143×77×28(mm) | |||
Weight | 270g |
منظور از Starting Load Test در تستر باتری خودرو چیست ؟
منظور از "Starting Load Test" در تستر باتری خودرو به تست و ارزیابی عملکرد باتری خودرو در هنگام راهاندازی موتور خودرو یا "شروع استارت" اشاره دارد. این تست برای بررسی توان باتری در ارائه جریان مورد نیاز برای چرخاندن موتور خودرو به کار میرود.
در زمان استارت خودرو، باتری باید توان کافی داشته باشد تا جریان بالایی را به موتور ارائه دهد تا آن را راهاندازی کند. در صورتی که باتری به درستی عمل کند، موتور خودرو با سرعت و کارایی مطلوب راهاندازی خواهد شد. اما اگر باتری ضعیف یا کمشارژ باشد، ممکن است جریان کافی برای راهاندازی موتور فراهم نشود و موتور نتواند به درستی شروع به کار کند.
در تست "Starting Load Test"، تستر باتری خودرو به باتری متصل میشود و در هنگام استارت کردن موتور، جریان مصرفی باتری ثبت میشود. این تست به طور خودکار بررسی میکند که آیا باتری توان کافی برای راهاندازی موتور دارد یا خیر. نتیجه تست به مشخص کردن وضعیت باتری میپردازد؛ به عبارت دیگر، این تست میتواند نشان دهد که باتری خوب و سالم است و یا نیاز به تعویض دارد.
بهطور کلی، Starting Load Test در تستر باتری خودرو به عنوان یکی از تستهای مهم و حیاتی برای تشخیص سلامت و عملکرد باتری خودرو در زمان راهاندازی موتور استفاده میشود. این تست میتواند کمک کننده و مطمئنساز باشد تا مطمئن شویم باتری به طور مطلوبی عمل میکند و آمادهی استارت خودرو میباشد.
منظور از Electric Load Test در تستر باتری خودرو چیست ؟
منظور از "Electric Load Test" در تستر باتری خودرو به تست و ارزیابی عملکرد باتری خودرو با استفاده از بار الکتریکی یا بار برق اشاره دارد. این تست برای بررسی توان باتری در تأمین جریان مورد نیاز برای تغذیه اجزای برقی خودرو و مصرف برق هنگامی که موتور خودرو خاموش است، به کار میرود.
هنگامی که موتور خودرو خاموش است، باتری مسئول تأمین برق برای اجزای برقی خودرو است، از جمله لامپها، سیستمهای رادیو، و سیستمهای تهویه و امکانات دیگر. همچنین، باتری توان مورد نیاز برای راهاندازی موتور خودرو را نیز باید فراهم کند. اگر باتری ضعیف یا کمشارژ باشد، ممکن است بهدرستی نتواند اجزا را به درستی تغذیه کند یا موتور را راهاندازی کند.
در تست "Electric Load Test"، تستر باتری خودرو به باتری متصل میشود و با استفاده از یک بار الکتریکی، باتری را به مصرف برق زیادی تحت ولتاژ مشخص میکند. هنگام انجام این تست، بار الکتریکی جریان مصرفی باتری را افزایش میدهد و نشان میدهد که باتری توان کافی برای تأمین این مصرف برق دارد یا خیر.
نتیجه تست "Electric Load Test" به مشخص شدن عملکرد باتری و آیا باتری میتواند به درستی اجزا برقی خودرو را تأمین کند و همچنین آیا توان کافی برای راهاندازی موتور دارد یا خیر، میپردازد. این تست میتواند کمک کننده و اطمینانبخش باشد تا از عملکرد صحیح و سالم باتری خودرو اطمینان حاصل کنیم و در صورت نیاز به تعویض آن را انجام دهیم.
منظور از Charging Systerm Test در تستر باتری خودرو چیست ؟
منظور از "Charging System Test" در تستر باتری خودرو به تست و ارزیابی عملکرد سیستم شارژ (Charging System) خودرو اشاره دارد. این تست برای بررسی عملکرد دینام (Alternator) و سیستم شارژ خودرو استفاده میشود تا مطمئن شویم که باتری به درستی شارژ میشود و توان کافی برای تأمین برق برای اجزا برقی خودرو دارد.
دینام در خودرو مسئول تولید برق برای شارژ باتری و تأمین برق برای اجزا برقی خودرو است. هنگامی که خودرو در حال حرکت است، ژنراتور برق تولید میکند و باتری را شارژ میکند تا بتواند توان کافی برای تأمین برق در طول سفرها و اجزا برقی خودرو را تأمین کند.
در تست "Charging System Test"، تستر باتری خودرو به باتری و سیستم شارژ متصل میشود. سپس با استفاده از بار الکتریکی، بار بالا به سیستم شارژ و ژنراتور اعمال میشود تا برق تولید شده توسط ژنراتور را بررسی کند. این تست به مقایسه ولتاژ و جریان تولید شده توسط ژنراتور و باتری به عنوان معیار اصلی استفاده میکند.
نتیجه تست "Charging System Test" به مشخص کردن کارایی و عملکرد سیستم شارژ خودرو میپردازد؛ به عبارت دیگر، این تست میتواند نشان دهد که آیا دینام به درستی برق تولید میکند و باتری به درستی شارژ میشود یا خیر. اگر سیستم شارژ به درستی کار نمیکند، ممکن است باتری بهدرستی شارژ نشود و در نتیجه مشکلات عملکردی و عدم پایداری در خودرو ایجاد شود. این تست میتواند مشکلات سیستم شارژ را شناسایی و از نیاز به تعمیرات و تنظیمات لازم به موقع هشدار دهد.
منظور از Cold Starting Current چیست؟
منظور از "Cold Starting Current" به جریان الکتریکی استارت (شروع) سرد خودرو اشاره دارد. در وقتهای سرد، به طور خاص در زمستان یا هنگامی که در محیطهای سرد و یخزده قرار داریم، باتری خودرو دچار کاهش قابل توجهی در عملکرد خود میشود. در این شرایط، باتری دچار خنک شدن میشود و انرژی اختصاص یافته به ذخیرهسازی برق کاهش مییابد.
"جریان استارت سرد"، جریانی است که باتری به موتور خودرو در زمان راهاندازی در شرایط سرد ارائه میدهد. در این شرایط سرد، سیستم شارژ و ژنراتور هنوز به طور کامل فعال نشدهاند و تولید برق توسط ژنراتور به طور کامل کارایی ندارد. بنابراین، جریان مورد نیاز برای استارت موتور از باتری تأمین میشود.
جریان استارت سرد معمولاً بیشتر از جریان استارت در شرایط معمولی (موتور گرم) است. این به دلیل کاهش قابل توجه عملکرد باتری در شرایط سرد و تقاضای بیشتر برق برای استارت موتور در این شرایط است. جریان استارت سرد میتواند به عنوان یک معیار مهم در انتخاب باتریها برای مناطق سرد و شرایط آبوهوایی نامساعد در نظر گرفته شود تا بتواند عملکرد مناسب و استارت بهدرستی موتور را حتی در شرایط سرد فراهم آورد. از این رو، تولید کنندگان باتریها عموماً جریان استارت سرد را در مشخصات تکنیکی باتریهای خود مشخص میکنند تا مشتریان بتوانند باتری مناسب برای نیازهای خود انتخاب کنند.
دیدگاه خود را بنویسید